Dlaczego warto posiadać stronę internetową
Wydaje się, że w dzisiejszej dobie dominacji Internetu nad pozostałymi mediami potrzeby posiadania strony www nie trzeba wyjaśniać. Okazuje się jednak, że nadal wiele firm w sieci można spotkać co najwyżej w wirtualnych wersjach katalogów i książek telefonicznych. Czasem strona istnieje jedynie pro forma – będąc jedynie czymś w rodzaju wizytówki, na której nierzadko znajdują się nieaktualne już dane. Warto uświadomić sobie, że posiadanie strony internetowej wiąże się z szeregiem korzyści, natomiast trudno jest znaleźć jakąkolwiek wadę. Fakt, można wymienić koszty jej założenia i prowadzenia, ale te z pewnością zwrócą się z nawiązką, jeśli tylko zadbamy o atrakcyjny i profesjonalny web design – czyli projektowanie strony internetowej.
Odpowiedzmy więc sobie na pytanie – po co firmom strona internetowa, a więc jakie można czerpać z jej posiadania profity. Uzupełnijmy tu jednak, że chodzi nam o strony przemyślane i regularnie aktualizowane.
WIZERUNEK FIRMY
Każda marka tworzy swój wizerunek w oczach konsumentów. Strona internetowa jest jednym z czynników, które mają na to ogromny wpływ. Jeśli strona zamieszcza cenne dla konsumenta treści, oferuje unikalne promocje i pozwala na dialog, wówczas staje się doceniana - dotyczy to wszelkich branż realizujących się na rynku.
ZASIĘG REKLAMY
Strona internetowa nie podlega ani ograniczeniom czasowym, ani terytorialnym. Można zapoznać się z jej treścią z każdego miejsca w Polsce, a nawet na świecie, bez względu na porę dnia czy nocy. Zauważmy, że żadna forma reklamy nie ma takich możliwości. Są one dostępne albo o ściśle określonym czasie, albo tylko na danym obszarze. Co więcej, ta internetowa forma „reklamy” nie narzuca się konsumentom, którzy oglądają ją wtedy, gdy mają na to ochotę. Wspomnijmy również o tym, że jest to nie tylko najskuteczniejsza, ale i najtańsza ze wszystkich form reklamy.
OBJĘTOŚĆ
Strona internetowa nie jest ograniczona nawet pod kątem ilości treści. Można dowolnie ją rozbudowywać o nowe informacje, zdjęcia czy funkcje.
FUNKCJONALNOŚĆ
Zawartość strony internetowej może mieć charakter interaktywny. Ponadto klienci mogą zyskać dzięki niej nie tylko źródło informacji, ale i dodatkowe kanały kontaktu z firmą, np. poprzez wysyłanie e-maili czy dokonywanie zakupów i rezerwacji drogą internetową.